Tom Cruise manapság méltán híres a merészebb-nél merészebb kaszkadőr mutatványairól, illetve hogy mindet büszkén maga hajtja végre. Felmerülhet így a jogos kérdés repült e Tom Cruise és ha igen mivel a Top Gun: Maverick forgatásán.
Az 1986-os eredetit, mind pénzügyi mint kritikai elismerésben sokszorosan felülmúló folytatás sikerét nagyrészben köszönheti az igényes kivitelezésének, praktikus effektjeinek és az autentikus repülős jeleneteknek.
Amikor a filmet tető alá hozták Cruise kikötötte hogy a film nem támaszkodhat túl nagy mértékben speciális effektekre.
De az ambíciók ezen is bőven túlmentek, korai fázisban tervben volt hogy egy igazi F-18-al is repülhet Maverick a forgatáson.
Ez viszont Jerry Bruckheimer producer szerint nem jött össze mert az Amerikai légierő visszautasította a stáb 70 millió dolláros vadászgép iránti kérését.
A gép feltűnik ugyan a filmben viszont nem Cruise hanem vadászpilóták vezették, főhősünk “csak” egy jóval visszafogottabb P-51 és volánja mögé ült be, az ott rögzített felvételek és némi ügyes vágás segítségével az akció jelenetek a legfigyelmesebb nézőt is meggyőzik.
Nincs megerősített infó miért is nem vezethette végül Tom a Super Hornet vadászgépet de azért bőven tudunk találgatni. A gép és Cruise biztosítása együttvéve a logisztikai problémákon felül könnyedén másfél-szerezhette volna a film egyébként is 150 millió dolláros költségvetését. És bár Cruise egy képzett pilóta az F-18 Super Hornet biztonságos vezetése ennél sokkal bonyolultabb feladat. És persze a kész terméket látva kijelenthetjük hogy a képzett pilóták által vezetve tökéletesen autentikus hatást értek el így nem is kell bánni történteket.
De miért is ragaszkodik Tom ennyire a saját mutatványainak eljátszásához?
Elmondása szerint ez a legjobb módja a történet átadásának, olyan helyekre is tehetik a kamerákat ahova kaszkadőrrel egyébként nem, sallang és trükk mentes akció-jeleneteket forgathatnak. Ez pedig nagy igazság, ha a főhőst játszó színész egy filmben képes eljátszani a mutatványokat elkerülhetik a felvételnél az olcsónak ható furcsa beállításokat, ez pedig sokkal simább átélhető akció - jeleneteket eredményez.
Amikor Tom Cruise egy veszélyes mutatványt hajt végre gondoljunk csak a Mission Impossible filmek : repülőgép oldalán lógására vagy a hegyről motorral leugratására a mindenki sokkal jobban beleéli magát, a stábtagok és a nézők is és ezt másképp nem lehet elérni.
Cruise egyébként nem először repked mozivásznon. A 2018-as Mission Impossible: Utóhatás kedvéért helikopteres tanfolyamot végzett Tom, hogy egyetlen jelenetet leforgathassanak. A film kaszkadőr koordinátora szerint közel 2000 órát töltött Cruise gyakorlással a jelenetre.
A 2017-es Barry Seal a beszállítóban egy Piper Smith Aerostar 600-asban fitogatathatta számos jelenetben készségeit a címszerepet játszó Cruise, a valós eseményeken alapuló film Pablo Escobar egyik drogcsempész pilótájáról szólt. Ám azt a forgatást két tragikus baleset is beárnyékolta.
Cruise leghúzósabb mutatványai egyébként egyértelműen a Mission Impossible filmekben láthatóak látványosan minden filmmel megakarja ugrani az előzőekben látott őrületeket.
A 2015-ös Titkos nemzetben volt látható az emlegetett felszálló repülő oldalán lógós jelenet. Ahol a színészt kikötözték a felszálló repülő oldalára drótokkal.
Ám mindez semmi ahhoz képest amit Leszámolás alcímű legutóbbi epizódhoz talált ki : egy motorral hajtott le egy szakadékba ahol aztán ejtőernyővel siklott biztonságba ameddig a motor a mélybe zuhanik.
Manapság csak egy biztos, ilyen odaadást és magas szintű profizmust csak Tom Cruise tud a projektjeibe vinni és hálásak lehetünk hogy a jövőben se tervez lelassítani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése