Eddig meglehetősen katasztrófális a 2024-es nyári mozis, illetve idei szezon, hiszen még a Dűne rendezője buzdítja és drukkol a többi rendezőnek, hogy sikeresek legyenek. Ugyebár eddig a Dűne második rész a legsikeresebb mozi idén. Ilyen mélyponton csak a rosszfiúk segíthetnek, akik vagy helyrehozzák a helyzetet, vagy belehalnak a kísérletbe.
A “Bad Boys: Ride or Die” ezen a hétvégén debütált a mozikban, és egy becsült 53 millió dolláros nyitóhétvége révén életmentő oxigénmaszkként szolgált az amerikai mozikban. Ez rá is fért. A Will Smith és Martin Lawrence által megformált akció-vígjáték-sorozat negyedik része csak pénteken 21,6 millió dollárt termelt, amely összeg magában foglalja a csütörtöki előzetes vetítésekből származó 5,9 millió dollárt is, így a film valamivel magasabb bevételeket ért el, mint azt korábban várták (Hollywood Reporter információi alapján).
Ez az összeg csak kicsivel marad el a “Transformers: Rise of the Beasts” egy évvel korábbi, ugyanezen a hétvégén elért 61 millió dolláros nyitóbevételétől. Normális körülmények között egy 53 millió dolláros nyitóhétvégét nem tekintenénk a nyári mozis szezon csúcspontjának, ahol a filmek gyakran a 100 millió dolláros határt is átlépik. Azonban a hollywoodi stúdiók tavalyi sztrájkolási erőfeszítései, melyek során az írókat és színészeket próbálták kizsákmányolni, rendkívüli helyzetet teremtettek.
Ez már a második eset a közelmúltban, hogy egy “Bad Boys” film a zűrzavaros időkben került az élen. Az előző rész, a “Bad Boys for Life” 2020 januárjában jelent meg, és a pár hónappal később kezdődő globális pandémia miatt végül az év legnagyobb bevételű filmje lett az Egyesült Államokban, és a harmadik legnagyobb bevételű film világszerte. A “Bad Boys: Ride or Die” kisebb nyitóhétvégével számol, mint a “Bad Boys for Life” (62,5 millió dollár), de még így is létfontosságú sikernek számít a nehézségekkel küzdő nyári mozis és idei szezonban.
M. Night Shyamalan nem csupán egy váratlan fordulatokkal teli mozis szezon szereplője, hanem egy büszke #GirlDad is. Az ő 2021-es filmje, az “Old” egy igazi családi projekt volt, amelyben Saleka Shyamalan írta és adta elő a filmhez kapcsolódó dalt, Ishana Night Shyamalan pedig a második egység rendezőjeként (Second Director) működött közre. A szerepek megfordultak a “The Watchers” esetében, Ishana első nagyjátékfilm-rendezői bemutatkozásánál, amelyben az apa, M. Night vette át a második egység rendezését. Shyamalan nemcsak gyártotta és finanszírozta a filmet (ahogy saját filmjeinél is tette 2015-ös “The Visit” óta), hanem a Warner Bros. Pictures 30 millió dollárért vásárolta meg a forgalmazási jogokat (a The Wrap információi szerint).
A “The Watchers” főszereplője Dakota Fanning, aki egy művésznőt alakít, egy ír erdőben rekedt, és menedéket talál egy idegenekből álló csoportnál, nem tud visszatérni a civilizációhoz az éjszaka vadászó rejtélyes lények miatt. A kritikák vegyesek, a Rotten Tomatoes-on jelenleg 30%-os értékelést kapott. A Hollywood Reporter szerint a “The Watchers” egy becsült 7 millió dolláros nyitóhétvégére számít, ami a negyedik helyen debütál a “Bad Boys: Ride or Die”, a “The Garfield Movie” és az “IF” mögött.
Még két Shyamalan-thrillert kapunk ezen a nyáron, mivel M. Night “Trap” című filmje augusztus 9-én kerül bemutatásra, amely végül lezárja a nagy nyári szezont is. Tekintettel a rendező eddigi pályafutásának fordulataira és csavarjaira, még csak nem is próbálom megjósolni, hogy ez a film siker lesz-e vagy bukás. Ámbár Josh Hartnett meglehetősen nagy népszerűségnek örvend odahaza, és hazánkban is. Ki tudja mi lesz ebből. Csak várjuk ki.
0 Hozzászólások:
Megjegyzés küldése