Megvizsgáltuk Henry Cavill sötétebb, drámaibb oldalát.
Ha azt mondanánk, hogy 2022 viharos év volt Henry Cavill számára, az óriási alul becsülés lenne. Miután kiszállt a Netflix egyik legnagyobb sikersorozatából, a Vajákból játszott szerepéből, Cavill bejelentette, hogy a Black Adam végén tett cameója után visszatér több olyan filmbe is, amiben Superman szerepét alakítaná. Aztán jött a gebasz, mint kiderült Dwayne Johnson DC víziója hatalmas csorbát szenvedett. Lőttek a Supermanes szerepének, amiről persze a Szikla nem tehetett. A DC és a Warner Brothers új irányvonala azonban soha nem fogja lehetővé tenni Cavill számára Superman és Clark Kent szerepének eljátszását. A második gikszer: The Witcherben sem fog visszatérni, mivel helyét Liam Hemsworth vette át határozatlan ideig. Szóval ennyit a Superman körüli szerepfókuszáról, amelynek révén azt is kockáztatta Henry, hogy egy ideig biztosan nem térhet vissza a Netflix-féle Witcher szériába se. Ezt a tátongó hatalmas űrt szerencsére lesz mivel kitöltenie, hiszen az infók szerint ő lesz a Hegylakó feldolgozásnak a Connor McLeodja.
Nem ezek az egyetlen esetek, amikor Cavilltől megtagadtak egy jól menő és népszerű franchise-t. Az U.N.N.C.L.E. emberei kezdeti sikerei csalódást okoztak egy potenciális saga végére, mielőtt az elkezdődhetett volna kiteljesedni, és emiatt Cavill elvesztette James Bond szerepét Daniel Craiggel szemben. Ez sajnálatos, hiszen gyakran sokkal jobb színész, mint amennyire elismerik, ahogy azt a 2017-es, alul értékelt Netflix-filmben, a Homokvárban is bizonyította. Nagyon fontos az a tény is, ahogy kezeljük Cavillt eme cikkben, hiszen azt többek közt szakmai szemmel is tesszük, annak ellenére, hogy a brit születésű sztár remekelt az Acélember és a Vaják sorozat alkotásaiban.
Cavillnek mindig is volt egy olyan komolysága, ami megkülönböztette őt generációjának többi filmsztárjától. Sokoldalúságát mellékszerepekben is megmutatta, például Tom Cruise mellett kőkemény és a rideg bitang pofájával nagyon emlékezetes szerepet tudhat maga mögött a Mission: Impossible - Fallout című filmben, illetve a világ legjobb nyomozójának komikus verziójában történő alakításáról sem mehetünk el dicsérő szava nélkül, amit ugyebár az Enola Holmes filmekben tett meg. Cavillt azonban annyira felhajtották főszereplőként, hogy ezek a karakterszerepek ritkák lettek számára. Valószínű, hogy a rajongók tömegei, akik a DCU-ba való visszatéréséért kiáltottak (kiáltják azok mai napig is), még csak nem is hallottak a Homokvárról. A Sand Castle kevés népszerűséggel jelent meg egy olyan időszakban, amikor mi még csak az HBO GO felületét tanulmányoztuk, ugyanis a Netflix lényegében alig reklámozta a projektjeit, és a megjelenés első hete után csak véletlenül kidobta őket a főoldalra, ha mondjuk nem kerestünk rá pontosan az adott szavakra.
Azonban van értéke annak, hogy Cavill vállalta a kockázatot ebben a kisebb filmben; megmutathatta a másik oldalát és alázatát a drámai szerepek felé. Míg az iraki háborúról számos film próbálta összefoglalni a "terrorizmus elleni háború" ismérveit, addig a Homokvárnak van egy általános sivársága, amibe Cavill belekapaszkodhat, és szinte lubickol ebben a szerepben. Színi karrierje egyik legjobb alakítását nyújtja Syverson kapitányként, a különleges erők veterán ügynökeként, aki fokozatosan rádöbben a katonai helytállásra.
A Sand Castle a 9/11 utáni konfliktus korai szakaszában játszódik, Matt Ocre közlegénynek (Nicholas Hoult) a szemszögéből mutatja be a sötét keresztes-háborút, aki látja, hogy a szolgálata nem érdemel semmilyen elismerést. Ocre fél attól az embertől, akivé válhat, már csak egy évtizedet kell kibírnia, ez idő alatt megpróbálja megsebesíteni magát, hogy becsülettel hazaküldhessék. Ocre sikertelensége azt eredményezi, hogy megismerkedik Syversonnal, a harcban megfáradt "karrieristával", aki most a humanitárius seregek vezetését felügyeli. Cavill alakításában megtestesítheti mindazokat a felgyülemlett szorongásokat, amelyekkel maga Ocre is küzd.
Míg Cavill gyakran kap olyan férfi szerepeket, akik bátran válaszolnak a kötelességre, Sand Castle Syversonja érdekes példája egy olyan karakternek, akinek az optimizmusát már eltiporták; tudja, hogy ez a munka nem fog neki elismerést hozni, de azt is tudja, hogy mégis veszélyes amit csinál. Míg Cavill Supermanje egy kicsit túlságosan is tudatában volt a társadalomban betöltött megmentő szerepének, addig Syverson karaktere depresszióban él, és fél, hogy soha nem fognak rá emlékezni, amellett, hogy a jelenben le sem pipálják a karrierjét.
Syverson korai életéről vagy céljairól nem sok részletet osztanak meg a Homokvárban, ami tökéletes módja volt annak, hogy megmutassa az Ocre-tól való távolságtartását. Ocre úgy érzi, hogy a szolgálata közepette elvált az értelmétől, és Syversontól pedig semmit nem kap. Ez a tökéletes típusú, kissé távolságtartó alakítás, amely megtestesíti a Sand Castle sivárságát.
Syverson ahelyett, hogy bármi olyasmit kapna, ami a nyers katonai erejét, illetve elméjét mutatná meg a filmben, inkább azt a humanitárius feladatot kapja, hogy egy afgán faluban egy szivattyúállomást töltsön fel vízzel. Ez egy lelkileg kimerítő és fárasztó küldetés, és Cavill úgy érzi, hogy a tehetségét elpazarolta. Cavill Supermanje sohasem érezte magát igazán hősnek, Syversont addig nyíltan megvetéssel jellemezhetnénk. Még ha meg is hal, miközben azon dolgozik, hogy megmentse ezt a falut a szegénységtől, a helyiek soha nem fogják hősként tekinteni rá. Ez különösen a helyi faluvezetővel, Ariffal (Nabil Elouahabi) folytatott beszélgetéseiből derül ki, aki elítéli, hogy a hadsereg nem védi meg a civileket az ellenséges tűzzel szemben.
Olyan színi komplexitást is láthatunk Cavill részétől a Sand Castle-ben, ami többek között hiányzik a blockbuster-szerepeiből, mivel a karaktere utal a növekvő idegengyűlöletére és öngyűlöletére. Annak ellenére, hogy Cavill brit, karakterei gyakran az amerikai szellem szimbólumai, legyenek azok szuperhősök, szuperkémek vagy CIA-ügynökök. Syverson a demokrácia sötét oldalát mutatja meg, amikor dühösen, rasszista megjegyzésekkel ítéli el a helyi civileket. Az egyik legfelkavaróbb jelenet során Syverson egy arabhoz beszél, aki nem tudja őt értelmezni, és sértő megjegyzéseket mond, megmutatva, hogy a rasszizmus az amerikai kultúra minden szegletét megfertőzte.
Gyakran mondják, hogy az olyan emberek, mint Brad Pitt vagy Tom Cruise: "karakterszínészek egy filmsztár testében", de Cavill nem kapott lehetőséget arra, hogy megmutassa az efféle tehetségét, ő több akar lenni, mint egy "márkabálvány".
0 Hozzászólások:
Megjegyzés küldése