A DCEU filmjei legrosszabbtól legjobbik


DCEU toplista, legrosszabbtól a legjobbig


A Blue Beetle-el zárul idén a 2013-ban indult DCEU ami a nagy képregényfilm láz alatt erősen az MCU árnyékában tengődött. Ez alatt a tíz év alatt a Blue Beetle-t nem számolva 14 film készült, számos rendező hagyta ott keze nyomát a franchise-on és próbáltak maradandót alkotni, lássuk kinek sikerült.


14. Suicide Squad(2016)


David Ayer neve nagyon jól csengett akkoriban, a Harag és az Utolsó műszak mind a közönség mind a kritikusok elismerését megkapták és egyiktől se állt túl távol egy sötét hangulatú, rosszarcúakat a főszerepbe állító zúzda. 

A filmet megelőző marketing példaértékű volt, a Queen zenéjére vágott előzetest vannak akik mai napig másolják. Maga a végtermék viszont, annál csalódástkeltőbb volt. A stúdió pont az említett előzetes hatására videoklippesebbre akarta vágni a filmet, fontos karakterpillanatok hiányoznak, a humor felemás. A film fő konfliktusa és a főgonosza is egyszerű és érdektelen. A film értékének nagyrészét a színészek képzik, akik szívük lelkük kiteszik hogy karaktereik, papírmasé jellegük mellett egy kis életet is kapjanak. Összességében pláne az új film fényében ez egy gyenge, utómunkák alatt még tovább rontott próbálkozás lett amit a legtöbben csak elfelejteni próbálnak. 



13. Justice League (2017) 


Két rendező, újraforgatások, Henry Cavill CGI bajsza, ez csak néhány a számos problémából ami az Igazság Ligája film elkészültét szegélyezte, 5 évvel az első Bosszúállók után a DC-t sürgette az idő hogy előálljanak első saját csapatfilmjükkel és remélhetőleg kasszát robbantsanak. A probléma csak az volt hogy se a megfelelő sok éves építkezés se a minőség nem az ő oldalukon állt. A film az ötödik volt a sorban és megalapozatlan konfliktusok, fel-nem vezetett karakterek és egyéb problémák lengtek a levegőben a megjelenés előtt is. A végleges film meg még rossz is volt mellé, nem csak azért ami megelőzték, az Igazság ligája saját magának olcsó, kilúgozott változata volt, Joss Whedon az újraforgatásokkal pedig egy kis identitászavart is öntött a közepébe, a humora sokszor kilóg a filmből pláne az előző négy tónusának tekintetében. 



12. Shazam: Fury of the Gods (2023)

Az első Shazam az egyik legpozitívabban fogadott DCEU film így nem volt kérdés hogy jönnie kell a folytatásnak. A humoros, családi hangulat maradt, a rácsodálkozás, a poénok ütőképessége és a karakterek közötti dinamika kevésbé. Shazam felnőtt és gyerek verziója két különböző ember hatását keltik, a család többi tagjának már a film közben elfelejti néha az ember a nevét, a főgonoszok megintcsak jellegtelenek még a jó cast ellenére is. És így összességében egy szörnyen semmilyen töltelék film érzete van ami a kasszáknál is meglátszott.



11. Black Adam (2022)


The Rock jött hogy átrendezze, a DCEU erőviszonyát és új legerősebb antihőst állítson a filmjeik Pantheonjának élére. A 200 milliós szuperprodukció nagyrésze Kándák-ban játszódik és 5000 év bebörtönzés után szabadult ki Teth Adam aki erejét Shazamhoz hasonlóan istenektől kapta. A film és főszereplője identitásának nagyrészét maga a Szikla képzi aki tesztoszterontól csöpögő magabiztossággal állja meg helyét a többi szuperhős között és egy pillanatra se hagyja hogy megkérdőjeleződjön, ő a legerősebb karakter a filmben. Univerzum építés szempontjából egész decens a film, sok új karaktert egy felületes de mégiscsak komplett új mitológiát hoz be a DCEU-ba a film. Viszont a legnagyobb probléma a filmmel hogy azt hiszi a macsó zúzás és megkérdőjelezhetően kinező akciójelenetek elegek ahhoz hogy elvigyék a hátukon a történet és érdekes cselekmény majdnem teljes hiányát. Hiába sok az új karakter ebből Doktor Fate és Black Adam aki egyedül érdekesek is, a főgonosz rémesen felejthető a nem szuperhős szál szintén. Így ezzel a film sajnos bőven a DC gyengébbik próbálkozásai között végzi és meg is bukott a kasszáknál



10. Wonder Woman 1984 (2021)


Az első Wonder Woman a DCEU egyik legnagyobb kritikai sikere volt úgyhogy "show must go on" alapon nem volt kérdés hogy jönnie kell a folytatásnak. A cselekmény nem finomkodik, a halottnak hitt Steve visszatér, egy kívánságokat valóraváltó főgonosz TV-ben reklámozza magát, és még Cheetah, Wonder Woman egyik nemezise is feltűnik. Mindezt megpróbálják a 80-as évek hangulatával nyakon önteni ha már az ekkora divat mostanában úgyis. Viszont hiába ez a sok szál, az ígéretes setting, és a nagyívű két és fél órás hossz valahogy lassúnak, röcögősnek érződik a cselekmény, a karakterei nem igazán akarnak működni együtt és külön se, Cheetah is csak emberi formájában vállalható, Pedro Pascal meg bár kijátszik mindent a karakteréből az írás nagyrészt elsikkasztja azt. A hangulata és a bája mentette a menthetőt a filmben de az legalább néha nagyon. 



9. Batman v Superman (2016) 


Ez a film majdnem egy személyben tehető felelőssé azért hogy a DC filmek a sötétségről, komorságról és depresszív hangulatról lettek híresek évekkel ezelőtt. Indokolatlanul és erőltetetten próbálja minden idők Gladiátorharcát felnőtessé tenni Zack Snyder, Batman egyre brutálisabb gyilkolászása, az elfogott bűnözők izzó Batman logóval égetése talán folyamatban még nem tűnik olyan gáznak amilyen de amint felocsúdik a néző ebből az agyon nyújtott depresszió cunamiból és elkezd gondolkodni egy percre egyre nevetségesebb az összkép. 

A karakterek totálisan inkonzisztensek önmagukkal, persze Batmanbe és Supermanbe mi nem fér bele hisz annyi változatuk volt az évek alatt, de az átlag moziba járónak, sőt az emberek nagy részének a klasszikus karakterábrázolásoktól abszolút karakteridegen verziókat látunk megalapozatlan hátterekkel. Viszont van egy hatalmas de a filmben mégpedig hogy ha mindezt félretesszük és hagyjuk hogy szórakoztasson a film akkor nem fogjuk magunkat unni abban a két és fél órában. 


8. Aquaman (2018)


Jason Momoa ismételten egy olyan színész akinél keresve se találhattak volna jobbat s szerepére. A film cselekményének a gerince igazából egy egyszerű de nagyszerű kalandfilmes alapra van felhúzva, adott az emberek között élő Atlantiszi hercegünk aki Merával elindul felkutatni a legendás szigonyt hogy legyőzhesse féltestvérét megvédje az embereket és beteljesítse végzetét. Klasszikus felállás éppen ezért mellélőni se lehet vele nagyon, és ezt James Wan író rendező is tudta aki tökéletesen vezényelte le ehhez mérten a filmet, nem akartak túl sokat markolni, humoros szórakoztató oldalról közelítették meg új hősünk eredettörténetét de úgy hogy közben legyen idő kicsit körbe is nézni a víz alatti 

városban. Az ultra színes gumicukros látványvilágot embere válogatja hogy ki mennyire fogja be de azt nem tagadhatja senki hogy konzisztens és tele van kreatív megoldásokkal. A DC akkoriban joggal érezhette úgy hogy ezzel a könnyed szórakoztató stílussal jobban megtalálta önmagát. 


7. Flash (2023)


A DC filmes univerzum egyik utolsó hírnöke és messiásként várt filmje a Flashpoint adaptációja volt. Elég mostoha feladatként egy olyan idősíkban játszódik az alkotás ami megjelenése idején már halálra volt ítélve, és majd a Blue Beetle-el idén az utolsó szöget is beverik a koporsójába. A film képregényes alapja teljesen jó, cselekménye nem pihen és hol adagolja az új karaktereket és információkat, viszont Barry nem igazán elégséges ebben a formájában a protagonista szerepre, comic relief másik idősíkból származó énje csak nehézség a sztori szempontjából, főgonoszunk gyakorlatilag nincs igazán, Keaton Batman-e okozhat még a nézőnek kellemes pillanatokat de amikor aztán nem ő van a vásznon látványos a minőségbeli romlás. A CGI-t pedig inkább csak elfelejtené az ember, pláne hogy néhány egész ütős cameot is agyonnyomtak vele. Szórakoztatónak abszolút szórakoztató film a Flash de a DCEU feloldozását nem hozta el így a végszóra. 


6. Man of Steel (2013)


Superman feldolgozásokból annyi volt hogy lassan már nehéz megszámolni. A Snyder vezetésével induló DCEU nyitó darabja pedig egy olyan megközelítése a karakternek ami sokaknál kiverte a biztosítékot. Ennyi moralizálás biztosan nem volt még Superman filmben, többet foglalkozunk a karakter érzéseivel mint az előző 5 Superman filmben együttvéve. Persze ez nem feltétlen lenne baj mert legalább nem üres toposzokat kapunk de valahogy nem érződik úgy hogy jó végéről fogták volna meg a karaktert. Zod tábornok egész érdekes karakter egy darabig hogy aztán a végére átcsapjon az egyik legöncélúbb város pusztítós bossfightba Supermannel. Szerkezetét tekintve elég hagyományos eredettörténet a Man of Steel, minden benne van ami ennek a karakternek a megalapozásához szükséges, és Snyder tudott és akart is szórakoztatni úgyhogy ilyen szempontból se érheti szó a ház elejét, illetve Hans Zimmer zenéje talán az egész DCEU legemlékezetesebbike.


5. Birds of Prey (2020)

A 2016-os Suicide Squad után adta magát hogy Harley Quinn népszerűségét a nagyvásznon ki lehetne használni, így a Birds of Prey egy amolyan Harley Quinn és barátai filmmé avanzsált. Ott vesszük fel a fonalat hogy Harley szakít Jokerrel és miközben épp megtalálná önmagát, magára haragítja a Ewan McGregor által játszott Black Mask-ot. Ami jó a filmben azok a színészek, mindenki nagyon jól érzi magát, a vékonyka karakterekből is nagy jeleneteket hoznak ki. A film maga pedig laza, pörög, vicces, jól áll neki a színes szagos őrület. Egy Harley Quinn filmhez tökéletes a megközelítés és a film javára vált a kisebb játszótér és hogy nem hatalmasak a tétek. 


4. Zack Snyder's Justice League (2021)


A négy órás monstrum amiért annyian kampányoltak internetszerte hosszasan. Egy rendezői változattal ugyan nehéz lenne csodát tenni de ez látványosan több annál, a film nagyjából negyede ha hasonlít az eredeti változatra, sőt a film kedvéért még néhány újraforgatott jelenetet is készítettek. Nem is kérdés hogy sokkal jobban működik mint 2017 elődje, mostanra már senkit nem lep meg hogy nagyon sötét, szürkés a hangulat és a látványvilág egyaránt így ezen fenn se akadunk. Mint szuperhősös csapatfilm viszont 2021-re ez a film kevés, egy nem DC rajongónak az hogy végre kicsit többet mutattak a karakteréből, és átgondoltabban össze van rakva a film nem lesz elég hogy egy kategóriában indulhasson például a Bosszúállókkal. De mint a 2017-es film utáni kármentés első osztályú munkát végeztek, és nem is fair összehasonlítani a bosszúállókkal ugyanis ez a film vélhetően egy trilógia első része lett volna. Ez pedig sok mindent segít megbocsátani pláne hogy a végén Snyder ad egy kis kóstolót hogy mi lehetett volna a jövőben. És az is nagy, fegyvertény hogy hiába négy óra a film az ember nem unja, és nem ül le a cselekmény se. 


3. Shazam (2019)


Újabb eredettörténet, ez most már az Aquamanból tanulva humorosabb megközelítésből. Shazam karakterét egy családi vígjáték oldaláról közelítik meg, Zachary Levi egyszerűen remek, és bár nehezen összeegyeztethető fiatal alteregójával ez aligha zavaró a film alatt. Messze ez a legviccesebb DC film egy kicsit a Deadpool önreflexiójára emlékeztet a vicceivel. A főgonoszunk egyszerű de hála Mark Strongnak nagyszerű, és a 2 óra 10 perces hosszát is alig érzi meg az ember. A cselekmény ugyan leül itt ott de ez se elég hogy ne legyen az egyik legszórakoztatóbb DC film. 


2. Wonder Woman (2017)


Diana hercegnő és az amazonok boldogan élik mindennapjaikat és edzenek szigetükön ameddig egy nap a Chris Pine által játszott katona le nem zuhan partjukra, ezáltal kiderül számukra a világ szomorú helyzete, tudomást szereznek a nagy háborúról és Diana el is határozza hogy elmegy változtatni ezen. 

DC-n belül volt sokféle megközelítés eddig az eredetfilmek téren, humorosabb, sötétebb, kalandfilmes, a Wonder Woman pedig ismét egy új formulával, a háborús Akció/thrillerek zsánerén belül vezeti fel a karaktereit. A Chris Pine - Gal Gadot páros jól működik, mindkettejüket szereti a kamera is. A humoros és drámai pillanatok egyaránt hatásosak. Egy két giccses pillanatot és a kötelező filmvégi semmiből elővett CGI bossfightot leszámítva tehát szerethető, szórakoztató a film ami maradéktalanul megállta a helyét anno is és most is. 


1.Suicide Squad (2021)


James Gunn jött látott és győzött. Minden hibát amit csak találni lehetett a 2016-os Suicide Squad-ban kivágtak az ablakon. A lehető legszórakoztatóbb karakter válogatást rakták bele a filmbe, nem fogta vissza magát Gunn se az írás terén, brutálisan erőszakos véres akciójelenetei, és bátor, morbid humora van a filmnek. Karakterei kiválóan működnek együtt és külön, érdekes kapcsolatok, rivalizálások, barátságos alakulnak ki köztük és a jól belőtt hierachia ellenére sincs senki biztonságban. A cselekmény nem egy nagy valami, karaktereink hol együtt hol csoportokban hajtják végre küldetésükhöz szükséges feladatokat de igazából ez elég is mert igyis sikerül annyi élettel megtölteni ezeket hogy toronymagasan a legszórakoztatóbb és legélvezhetőbb DCEU film mind közül.



Ha megjött a kedvetek újranézni kedvenc DC filmjeitek azt az HBO MAX felületén megtehetitek a Blue Beetle pedig Augusztus 17.-én jelenik meg a magyar mozikban. 

0 Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

Összes oldalmegjelenítés