Dead Island 2 - teszt

A Dead Island 2 a látványos bejelentő előzetese után a fejlesztések poklát élhette meg, hiszen stúdióról stúdióra szállt a zombis játék munkálatai. 8 év telt el azóta, hogy a folytatás eredetileg megjelent volna. A játékhoz négy különböző fejlesztő cég kötődött és legalább egy évtizeden át fejlesztették a zombi-apokalipszis henteldét, a Dead Island 2 így is képes volt arra, hogy egy kis felüdülést hozzon a zombi-gyilkolás műfajába. Már azt hittük, sosem fog megjelenni, de megérte várni rá...

A Dead Island 2 a Dead Island játék eseményei után játszódik, főszereplői pedig többnyire új szereplőgárdából áll, akik a zombiktól hemzsegő Los Angelesben rekedtek. A Dead Island 2 játszható karakterei nem különösebben fontosak, és bár sajátos háttértörténettel sem rendelkeznek, nincsenek egyedi karakter lore-juk, ugyanis bárkivel is kezdjük el a sztori kampányt semmilyen hatással nem lesz a kezdésre, a prológusra vagy éppen az epilógusra. Egyébiránt én el tudtam volna képzelni, hogy legalább a prológus lett volna másabb, amennyiben Ryan-nel vagy Jacobbal kezdjük el azt. A sztori alappillérét, érdemi vázát a játékosok és a többi Los Angeles-i túlélők közötti interakciók adják, akik együtt próbálnak meg kijutni pokoli paradicsomból.

A Dead Island 2 története nem különösebben magával ragadó, de ez vártható volt, hisz ebben a kategóriában maximum egy Days Gone jeleskedne vagy egy The Last of Us, de utóbbi nagyon eltér a zombi-apokalipszis narratívától, hiszen a drámát helyezték a legnagyobb hangsúlyra, miközben a zombi apokalipszist csak kellékként használták fel. A Dead Island 2 közelebb áll az eredeti recepthez, mert itt a különféle zombikon van a legjobb koncentráció, sokszor érezzük azt, hogy egy igazi Hollywoodi B-kategóriás horrorfilmben szerepelünk, de ez nem csoda, hisz maga a helyszín, a rendezés mindezeket a zombifilmes hangulatot garantálni tudják, ámbár a befejezés rendkívül alul múlja az elvárásokat, de az epilógusban így is rengeteg szórakoztató és meglepő pillanatot fedezhetünk fel. Egy úgy nevezett endgame content is elérhető benne, ha lenyomjuk az utolsó küldetést, még kapunk pár új mellék küldit a többi mellé. Az eredeti Dead Island rajongóinak szinte biztos tetszeni fog (nyakamát rá, szokás mondani), hogy újra láthatják Sam B-t, és a párbeszédek némelyike is vicces lehet, egyfajta B-filmes stílusban. Sam B jelenléte még azt is megalapozhatja, hogy akár a régi részeket is végigjátsszuk az izzó nyári kánikula idején mondjuk. Én tervezem amúgy.

A játékosok a Dead Island 2 történetét 24 fősztori-küldetésének és több, mint 30 mellékküldetésének teljesítése során ismerhetik meg. Emellett még van egy olyan típusa is a mellékküldetéseknek, hogy eltűnt személyeket kell felkeresnünk, ez utóbbi online coopba rendkívül szórakoztató. A játékosok kedvük szerint haladhatnak előre a főtörténetben, vagy félre tehetik azt, hogy a melléktartalmakra jobban koncentrálhassanak. A fő történet során a játékosok meglepően változatos célokat kapnak, bár a mellékküldetések során gyakran kell visszatérniük a korábban felfedezett területre, ami sokkal kevésbé teszi azokat érdekessé.

A Dead Island 2 rengeteg nagy aréna szerű területre van felbontva, amelyek miatt a játék inkább egy nyitott világnak tűnik, de minden egyes környék vagy terület egy-egy sajátosságú helyszín, amelyek között csak bizonyos pontokon tudunk mozogni. Természetesen minden terület tele van megtalálandó craft tárgyakkal, ismeretlen érdekességekkel és egy csomó élőhalottal. Egy Los Angeles melletti repülőgép-szerencsétlenség helyszínén kezdünk, majd Bel-Airbe, Beverly Hillsbe, egy fiktív stúdió helyszínre, Venice Beachre is ellátogathatunk, miközben ímmel-ámmal az L.A.-ben található fontosabb nevezetességeket is felismerhetünk. 

A Dead Island 2 egyik legfurcsább vonása, hogy megköveteli, hogy ne vegyük túl komolyan. Ez egy olyan játék, ahol olyan fegyvereket kraftolhatunk, mint az elektromos árammal működő gereblyék és tűzzel működő lándzsák és sok egyéb más. A játék azonban nem csak egy rakás pofonegyszerű humor tömkeleg és hülyeség. A harcrendszer komolyan veszi magát, és bár van néhány ügyes funkciója, de sok az elvárt dolog is. Ha fejbe találsz egy zombit, az gyorsabban esik le, vannak gyenge és erős támadások, és ha megfelelő időben blokkolunk, ellentámadást indíthatunk, ami eleve külön animációt képvisel, mondhatjuk úgy hogy moveset-et ad a karakternek, de csak akkor, ha kellő időben tértünk ki, azaz dodge-oltunk (alapértelmezett ALT) a támadás elől. Vannak más árnyalatok is, például a blokkolás a fegyverek tartósságának egy részének elvesztésével jár.

Négy fegyvertípus van, köztük a bulldózer, a frenzy, a headhunter és a csonkolásos. A buldózer fegyverek egyszerre több zombi csoportjával foglalkoznak. A frenzy fegyverek csak crit-eket adnak, feltéve, hogy gyors egymásutánban néhány találatot érhetün el az attack speed buff-fal. A headhunter fegyverek garantáltan kritikus sebzést okoznak a zombik fején, így sokkal gyorsabban tudunk végezni velük. A csonkító fegyverek több sebzést okoznak a végtagokon, így a nagy, erős zombik célzott találatai a legideálisabbak a játékban.

A Ded Island 2-ben rengeteg fegyver van, és az elején csak rögtönzött fegyverekhez jutunk, amelyeknek alacsony a tartóssága és a sebzése, de hamar találhatunk "nem mindennapi" vagy jobb minőségű fegyvereket, amelyeket természetesen a munkapadoknál módosíthatunk az eddig részek által jól bevállt módszerekkel. Minden fegyverhez tartozik egy fix perk, ami növeli az egyik statisztikáját. Hozzáadhatunk olyan perket vagy módosítót, amely egy vagy két statisztikát növel, míg másokat csökkent, például a tartósságot támadási sebességre cserélhetjük le. Ha megtaláljuk a tervrajzokat, modokat adhatunk a fegyverhez, amelyek alapvetően lehetnek elektromos, tűzsebzést és mérgezés, vagy erősebb tiszta fizika sebzést adhat egyes mod. Ezek azért fontosak, mert többek között a tűzkárt a zombik ellen használhatjuk, és egyszerű módon meggyújthatjuk a benzint, amit épp kiöntöttünk a földre. Elektromos sebzéssel elkábíthatjuk a zombikat, ráadásul az elektromos moddal felruházott fegyver is képes meggyújtani egy benzintócsát. A környezeti veszélyeket tehát a saját előnyünkre tudjuk használni. Egyszerű észjárással is előtudjuk idézni ezeket az elektro - vagy tűzveszélyes helyzeketek, mivel gyakran vannak vízzel vagy benzingázzal töltött kannák, amiket ki tudunk önteni a talajra. Csaljunk egy csomó zombit egy lángoló gáztócsába és dobjuk a gázkannát a lángokba, hogy igazán parádésan robbanásveszélyes legyen

Az eredeti Dead Islandhez hasonlóan előbb-utóbb lőfegyverekbe és lőszerekbe botolhatunk, és hasonlóan a játék is sokat veszít a varázsából, ha egyszer ez megtörténik. A HELL-A-n (Los Angelest így hívja a játék, hát nem csodálatos?!) átjutni akkor szórakoztató, ha energiaitallal és különböző energiaszeletekkel, valamint kerti szerszámokkal vagyunk felfegyverkezve. Akkor válik alantas, futószalagos lövöldözős játékká, amikor zombikat tudunk lőtávolságon belül lelőni. Az első részben nem lehetett ilyen gyakran használni a lőfegyvereket, na, itt ez most kivételesen izgalmas lehet sok FPS rajongónak, hiszen össze-vissza lövöldöhezhetünk a játékban, ha pedig kifogy a lőszer, a munkapadnál újakat gyárthatunk le. Emiatt szerintem sokat veszít a játék a varázsából.

Mi a helyzet a karakterszintlépéssel és a képességekkel. Az egész rendszer egy kártya-alapú RPG rendszert képvisel, amiben a maximális karakterszint mindösszesen 30 lvl-ből áll, viszont annál is több kártyából. A szintlépés és bizonyos küldetések teljesítése során "kártyákat" is kapunk, amelyekkel a képességeket finomhangolhatjuk, ami persze picit megkönnyíti a közelharcos támadó játékmenetet is. Nyílván, ha crit-es karakert választunk a játék legelején, akkor ahhoz mérten kell a képesség paklit kirakni. Jacobbal pl. érdemes crit-re menni és kisebb vagy közepes sebzésre gyúrni. A képességkártyák új képességeket adnak nekünk, többek között a meglehetősen gyakran használt felugrásos-kiütést szinte mindenki használja, és ez is kártyával módosítható. Eközben a Survivor és Slayer kártyák a játékstílusunkhoz igazodik, több életerőhöz juthatunk egy ellentámadás után, vagy előnyökhöz, miután blokkoltunk vagy kitértünk néhány ütés alól. A kártyák segítségével a játékstílusunk és az alap karakter kiemelkedőbb tudása alapján testre szabhatjuk a karaktert és a harcrendszert egyaránt. Ezek természetesen bármikor lecserélhetők és rendelkezésre álló kártyáink között megmaradnak.

A kooperatív játék életmentő lehet a Dead Island 2-ben, és a játék megtapasztalásának ideális módja is. A zombis játék komoly technikai hiányosságai ellenére a Dead Island 2 co-op hihetetlenül szórakoztató tud lenni, olyannyira, hogy a legnagyobb problémákat képes elfeledtetni. A zombik lekaszálása egy baráttal és a Dead Island 2 Los Angeles-i változatának felfedezése sosem válik unalmassá. Ennek ellenére van egy komoly probléma a co-op rendszerben. Ha pl. olyan játékosra próbáltunk felcsatlakozni, aki épp akkor fogja befejezni a játszást, a játék azonnal megszakad. És ezért is érdemes inkább haverokkal tolni a Dead Island 2-t, mert ebben az esetben szinte hibátlan a működés.

Néhány Dead Island 2 játékos először talán túlságosan is tankosnak és nehézkésnek találhatja a különleges zombikat, de ez nem lesz probléma a Zompedia segítségével, amely olyan, mint egy morbid gaming wikipédia. Ha elég speciális zombit ölünk meg, akkor olyan információkat kaphatunk róluk, amelyek felfedik a gyengepontjukat, így a játékosok ennek megfelelően felszerelkezhetnek, hogy rövid idő alatt elintézhessék a játék legerősebb zombi egyediet.

A Dead Island 2-ben mindenhol zombik vannak, így a játékosoknak rengeteg élőhalottat kell megölniük, amikor a biztonságos zónákon kívülre merészkednek. De a zombigyilkolás messze nem az egyetlen tevékenység, amit a Dead Island 2 kínál. Bár a Dead Island 2 nem egy igazi nyitott világú játék, minden fő terület egy hatalmas aréna szerű zóna, amelyet a játékosok szabadon felfedezhetnek, tele opcionális zsákmányszerző helyekkel, teljesítendő mellékküldetésekkel és még sok egyéb mással.

A Dead Island 2 minden bizonnyal megjárta a fejlesztési poklot, így aki követte a munkálatokat, joggal gyanakodhat arra, hogy a játéknak lehet-e problémája. És ha van is, az legalábbis kezdetleges, ugyanis a játék iszonyatosan LASSAN indul be, és ha nem adunk neki több mint 3 óra esélyt, akkor könnyen ott tarthatunk, hogy egyszerűen feladjuk majd pedig csalódunk a játékban. A Dead Island 2 egy szórakoztató kooperatív játék, amelyben a játékosok zombikat püfölhetnek, és az ilyen agyatlan szórakozásnak van létjogosultsága. Várjuk a további részeket, ha egyáltalán lesznek belőle, de addig is a Dying Ligt kisöccsével sokáig el lehetünk még, főleg, hogy hamarosan érkezik a New Game + a játékhoz.

Streamingstar: 8.5

0 Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

Összes oldalmegjelenítés