Az HBO és a Warner Bros. Discovery ezen a héten mutatja be a vadonatúj streaming szolgáltatásukat

A régóta várt MAX streaming szolgáltatás végre lelepleződik, ugyanis technológiai fejlesztésekkel és néhány tévésorozat és film bejelentésével együtt a mai naptól kezdve fognak érkezni az ezzel kapcsolatos frissítések és hírek.

A Max streaming szolgáltató már évek óta készül, de úgy tűnik, hogy a The New York Times beszámolója szerint hamarosan bemutatkozik a Warner Bros. Discovery és az HBO egyesített streaming szolgáltatása. A projekt tervét két évvel ezelőtt jelentették be, amiben David Zaslav közzé tette tervét egy mamut streaming szolgáltatás létrehozásáról, ami felvenné a versenyt az olyan remek streaming szolgáltatásokkal, mint a Netflix, vagy a Disney Plusz. Terve szerint az HBO Max szkríptelt, tematikus tartalmait szeretné egyesíteni a Discovery már meglévő, nem szkriptelt tartalmakból álló könyvtárával. Zaslav nem szerénykedett a szolgáltatáshoz fűzött reményeivel, azt mondta, hogy azt szeretné, ha az új szolgáltatás a világ egyik legjobb és legnagyobb streaming cégje lenne.

Az előzetes fejlemények szerint az új streaming szolgáltatást szerdától, azaz mától fogják bemutatni a Warner Bros. Discovery vezetői. A szolgáltatás az HBO klasszikus sorozatait, például a Maffiózók és a Trónok harca című sorozatot tartalmazó katalógusát kombinálja majd a Discovery olyan sorozataival, mint a Fixer Upper. A szolgáltatás neve egyszerűen Max lesz, ami az HBO Max becenevéből indul ki, és ezúttal sokkal komolyabban bővítenék a tartalmakat rajta. A New York Times beszámolója szerint a szolgáltatás havonta körülbelül 16-20 dollárba fog kerülni, ami megfelel az HBO Max jelenlegi árszintjének. Ami különleges lesz a streaming platformon belül, hogy a Max több árkategóriát is tartalmaz majd, köztük egy olcsóbb, ám reklámokat is tartalmazó lehetőséget.

A mai nap folyamán debütáló streaming szolgáltatáson sok múlik majd. A vállalatnak nehéz éve volt, számos projektet félretettek és a cég elbocsátásai beárnyékolták a közelgő szolgáltatással kapcsolatos izgalmakat és munkákat. A leépítések nagy része a Warner Bros. Discovery és az HBO egyesülése után bevállalt adósságteher miatt történt meg. Gunnar Wiedenfels, a Warner Bros. Discovery pénzügyi vezetője világossá tette, hogy az új streaming szolgáltatás "az egyik nagy prioritásunk az idei évre". Azt is megjegyezte, hogy a szolgáltatás "...abszolút hatalmas mérföldkő".

Az új mega-streaming szolgáltatás kilátásai azonban picit kevésbé csillognak, mint 2021-ben, amikor először bejelentették. A streaming arénában mindenhol megszorítások és kompromisszumok történtek, az olyan streaming-óriások, mint a Netflix vagy a Disney Plusz, meglepő visszaesést tapasztaltak az előfizetőszámokban. A Netflixnek is alkalmazkodnia kellett egy olyan piachoz, ahol a költségvetések sok streaming-szolgáltatásban feszítettek túl a húrt. Ennek a váltásnak köszönhetően a Max kevésbé tűnhet az eredetileg beígért, csupa csicsergés a szolgáltatásnak, ehelyett mindenekelőtt a profitra és sok bevételre koncentrálhatnak.

A szerdai leleplezés pedig a Times beszámolója szerint valószínűleg kevésbé lesz extravagáns, mint a korábbi streaming-szolgáltatások bemutatói. A jelentés azt is megjegyezte, hogy a "...rendezvény alig több mint egy órás lesz, és nem lesznek benne sztárok". "Ehelyett" - folytatta a jelentés. "Az eseményen bemutatják az új szolgáltatás nevét, funkcióit, marketingterveit és technológiai fejlesztéseit, valamint néhány exkluzív tévésorozat és film bejelentését is megejtik majd". Valószínűleg a Sárkányok háza második évada, valamint a készülő Harry Potter-sorozat lesz a bemutató húzócímei.

Hogy ez mit jelent a meglévő HBO Max-előfizetők számára, nos, ez még a levegőben lóg, mivel az előfizetők migrációjára vonatkozó terveket még nem jelentették be. A Discovery+ előfizetők megtartják Discovery+ előfizetéseiket, mivel a streaming platform különálló egység marad a Max debütálása után is. Az is lehet, hogy aki már befizette ebbe a hónapra az HBO Maxra, az még megtarthatja minden funkcióját a streaming platformon belül. A pakliba az is benne van, hogy a jövő hónaptól, azaz májustól az új árszabás és kategóriák miatt újra-előfizetni kell majd a szolgáltatásra.

A remények szerint a Discovery-tartalmak hozzáadása növeli majd az alkalmazás nézettségét, Julia Alexander, aki a Parrot Analytics piackutató cég stratégiai igazgatójaként dolgozik, megjegyezte, hogy "szkeptikus, hogy ez olyan szintű előfizető-szerzést fog eredményezni, amilyet egyesek a Wall Street-en várnának". Megjegyzi azonban, hogy "a nem szcenírozott programozás... nagyobb elkötelezettséget teremthet". Tehát a két tartalomtár egyesítése lehet, hogy pont azt a lökést fogja biztosítani, amit a vállalat már lassan évek óta keres.

Alexander azt is megjegyezte, hogy "az HBO elhagyása a névből megerősíti, hogy nem csak a prémium műsorok otthona leszünk". A Max szolgáltatás és az új, áramvonalasított cím azt reméli, hogy azt jelzi a nézőknek, hogy "...az otthona mindannak, amit nézni szeretne".

És mi a helyzet a Kelet-közép-európai, magyarországi HBO Max sorsával?. A régiónként történő felosztást majd a hivatalos Max bemutató után tudjuk majd meg a Warner Bros Discovery-től. De infónk szerint ez a szolgáltatás is késhet hazánkban, mint például legutóbb az HBO Max.

0 Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

Összes oldalmegjelenítés